Libri di Mariagrazia Santagati - libri Studi di Sociologia Vita e Pensiero

Mariagrazia Santagati

Mariagrazia Santagati
autore
Vita e Pensiero

Mariagrazia Santagati è professoressa associata in Sociologia dei processi culturali e comunicativi presso la Facoltà di Scienze della formazione dell'Università Cattolica. Docente di Sociologia dell'Educazione, Sociologia delle disuguaglianze e delle differenze, Politiche del Capitale Umano, si occupa di educazione, migrazioni, donne, approccio biografico. È inoltre Segretaria Scientifica del Centro di ricerche di ateneo CIRMIB (Centro Iniziative Ricerche sulle Migrazioni di Brescia), diretto da Maddalena Colombo, e nel 2020 ha fondato il gruppo SID–Sociologhe in Dialogo all’interno del Dottorato in Sociologia, Organizzazioni Culture. È inoltre Responsabile scientifico del Settore Educazione della Fondazione Ismu (Iniziative e studi sulla multietnicità). Per Vita e Pensiero dirige le collane Quaderni CIRMiB Inside Migration (con Maddalena Colombo) e Donne in sociologia

Condividi:

Titoli dell'autore

NEET empowerment through work socialisation. Does the youth guarantee programme offer real opportunities? digital NEET empowerment through work socialisation. Does the youth guarantee
programme offer real opportunities?
Anno: 2019
In Southern European countries, the long-lasting economic crisis has worsened the already difficult school-to-work transition among new generations, as highlighted by the increasing number of NEETs. The process of work socialisation itself has weakened and young people have been pushed to take on the burden and develop a sort of «auto-socialisation»...
€ 6,00
Religiosity and school integration among italian and non-italian students. Results from a survey in multi-ethnic classrooms digital Religiosity and school integration among italian and non-italian students.
Results from a survey in multi-ethnic classrooms
Anno: 2019
The paper investigates the role of religion among a group of adolescents (11-15-year-old) surveyed in Italian multicultural schools. The multicultural classrooms (with over 30% of pupils with ethnic background) may be interpreted as social spaces for inter-ethnic coexistence, open to ethnic and religious diversity. We rely on a sample of 1,040 students enrolled in lower secondary education in Lombardy in 2011 on which we investigate religiosity, conceptualized as consisting of religious belonging and religious practice...
€ 6,00
L’associazionismo familiare come fattore di coesione sociale digital L’associazionismo familiare come fattore di coesione sociale
Anno: 2013
In the context of a widespread recovery of attention to the family...
€ 6,00
Analisi d'opere - Articolo 2 digital Analisi d'opere - Articolo 2
Anno: 09/2002
€ 6,00
 

Inserire il codice per attivare il servizio.