El fenómeno del mumpreneurship. La contribución de la sociología Relacional
digital
![]() Articolo
€ 6,00
|
Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:
|
|
In this article the authors analyse the phenomenon of mumpreneurship from the perspective of Relational Sociology. This point of view enriches the literature on mumpreneurs’ motivation that usually centres on classical elements such as push & pull factors and constrains. The Relational Perspective indeed allows for understanding the framework of different factors and the plurality of subjects involved in the phenomenon (the woman, the relationship with her partner, the belonging to a familiar networking…). It discovers the complexity at stake, which refers as an emerging effect, to the process of construction of personal identity, based on a deep exercise of reflexivity and strong relational dimension.
keywordsMumpreneurship, Relationality, Reflexivity, Relational identity. |
Consulta l'archivio
Articoli Online First
La digitalizzazione del servizio civile universale:
quali cambiamenti nel “Civic Engagement” dei giovani?
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Articoli Open Access
La digitalizzazione del servizio civile universale:
quali cambiamenti nel “Civic Engagement” dei giovani?
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Ultimi 3 numeri
Annate disponibili online
202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963