Giovanna Russo
Titoli dell'autore
L’industria dello spettacolo dal vivo, «antica» fabbrica delle esperienze
digital

Anno:
2004
In the age of globalization, the vibrancy of cultural and social scene is the result of the new relationship
between culture and market which is mostly expressed into commercialization of cultural
“experiences”.
The wide growth of cultural production is more and more related to the concept of experience,
of entertainment, of game, of dream, so that the main model of social organization is nowadays the
industry of entertainment based on the commodification of emotional experiences created especially
in theatrical frames.
From this point of view the essay analyzes, through the model of the cultural diamond, the process
of production and consumption of the cultural industry of a live spectacularity. The hypothesis is
that this represents one of the privileged spaces to produce, distribute and consume the new generalized
demand of “experience”.
€ 6,00
Consulta l'archivio
Articoli Online First
La digitalizzazione del servizio civile universale:
quali cambiamenti nel “Civic Engagement” dei giovani?
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Articoli Open Access
La digitalizzazione del servizio civile universale:
quali cambiamenti nel “Civic Engagement” dei giovani?
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Ultimi 3 numeri
Annate disponibili online
202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963