Giovanna Russo
Titoli dell'autore
L’industria dello spettacolo dal vivo, «antica» fabbrica delle esperienze
digital

Anno:
2004
In the age of globalization, the vibrancy of cultural and social scene is the result of the new relationship
between culture and market which is mostly expressed into commercialization of cultural
“experiences”.
The wide growth of cultural production is more and more related to the concept of experience,
of entertainment, of game, of dream, so that the main model of social organization is nowadays the
industry of entertainment based on the commodification of emotional experiences created especially
in theatrical frames.
From this point of view the essay analyzes, through the model of the cultural diamond, the process
of production and consumption of the cultural industry of a live spectacularity. The hypothesis is
that this represents one of the privileged spaces to produce, distribute and consume the new generalized
demand of “experience”.
€ 6,00
Consulta l'archivio
Articoli Online First
Domination Patterns in the Digital Era
La transizione all’età adulta dei minori stranieri non accompagnati in Italia
La ricchezza della sharing economy
La transizione all’età adulta dei minori stranieri non accompagnati in Italia
La ricchezza della sharing economy
Articoli Open Access
Bridging Research and Policy: The Development of FamILens
for Family Impact Analysis in Italy
Il fenomeno dell’abbandono universitario precoce: variabili sociali intervenienti, indicatori di rischio, misure di contenimento
Esperienza logopedica e teleriabilitazione: uno studio qualitativo
Il fenomeno dell’abbandono universitario precoce: variabili sociali intervenienti, indicatori di rischio, misure di contenimento
Esperienza logopedica e teleriabilitazione: uno studio qualitativo
Ultimi 3 numeri
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2025 - 2
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2025 - 1. 60 anni di Studi di Sociologia. Persona, Società, Futuro. La nuova frontiera della conoscenza: le sfide dell’intelligenza artificiale
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2024 - 4. Food consumption and sustainability. Social representations, public discourses and individual narratives
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2025 - 1. 60 anni di Studi di Sociologia. Persona, Società, Futuro. La nuova frontiera della conoscenza: le sfide dell’intelligenza artificiale
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2024 - 4. Food consumption and sustainability. Social representations, public discourses and individual narratives
Annate disponibili online
202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963