Cesare Scurati
Titoli dell'autore
Saperi per crescere: qualche riflessione
digital
Anno:
2008
Within a very extended historical perspective, we could connect to the beginning of the
modern paedagogical era, with the debate between the classicist and the modernists concerning
the question of curriculum. Coming to our times, we can identify the confrontation between the
ones who privilege the «high writing» (rhetoric, poetry, etc.) and the ones who privilege the
«low writing» (technical languages, functional symbolizations, etc.). The challenge to meet can
be conceptualized in terms of democratizing the «high» in order to guarantee the access to the
treasures of humanism to every child. This can be thought of as a third and really postmodern
instructional model, based on the idea of mixing the values of decribing and representing with
the values of imagining and transfiguring.
€ 6,00
Consulta l'archivio
Articoli Online First
La digitalizzazione delle imprese culturali e creative: quali fattori per uno sviluppo sostenibile?
La transizione all’età adulta dei minori stranieri non accompagnati in Italia
La ricchezza della sharing economy
La transizione all’età adulta dei minori stranieri non accompagnati in Italia
La ricchezza della sharing economy
Articoli Open Access
Ultimi 3 numeri
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2024 - 1. Resilienza: dilemmi e controversie attorno a un concetto socio-ecologico
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2023 - 4
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2023 - 3
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2023 - 4
STUDI DI SOCIOLOGIA - 2023 - 3
Annate disponibili online
20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963