Cesare Scurati
Titoli dell'autore
Saperi per crescere: qualche riflessione
digital

Anno:
2008
Within a very extended historical perspective, we could connect to the beginning of the
modern paedagogical era, with the debate between the classicist and the modernists concerning
the question of curriculum. Coming to our times, we can identify the confrontation between the
ones who privilege the «high writing» (rhetoric, poetry, etc.) and the ones who privilege the
«low writing» (technical languages, functional symbolizations, etc.). The challenge to meet can
be conceptualized in terms of democratizing the «high» in order to guarantee the access to the
treasures of humanism to every child. This can be thought of as a third and really postmodern
instructional model, based on the idea of mixing the values of decribing and representing with
the values of imagining and transfiguring.
€ 6,00
Consulta l'archivio
Articoli Online First
La digitalizzazione del servizio civile universale:
quali cambiamenti nel “Civic Engagement” dei giovani?
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Articoli Open Access
La digitalizzazione del servizio civile universale:
quali cambiamenti nel “Civic Engagement” dei giovani?
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Oltre la crisi del futuro: giovani e visioni dell’avvenire
La super-precarietà del lavoro sociale: una proposta teorica
Ultimi 3 numeri
Annate disponibili online
202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963