Il tuo browser non supporta JavaScript!

Manager, bracconieri e jazzisti: l'esperienza del tempo e del ritmo nell'era della comunicazione digitale

digital Manager, bracconieri e jazzisti: l'esperienza del tempo e del ritmo nell'era della comunicazione digitale
Articolo
rivista STUDI DI SOCIOLOGIA
fascicolo STUDI DI SOCIOLOGIA - 2011 - 3
titolo Manager, bracconieri e jazzisti: l'esperienza del tempo e del ritmo nell'era della comunicazione digitale
autore
editore Vita e Pensiero
formato Articolo | Pdf
online da 06-2011
issn 0039291X (stampa) | 18277896 (digitale)
€ 6,00

Ebook in formato Pdf leggibile su questi device:

The rise of the network society and the digitalization of communication processes changed modern experience of time and rhythm; notwithstanding a lot of theories account timeless time, real time and network time as a consistent and typical kind of temporality of internet and mobile communication devices, forcing our everyday experience of time and rhythm in a very deterministic way, technical affordances, cultural forms and users’ practices describe a more complex, pluralistic and flexible kind of temporality. Users’ everyday practices of CMC and ICT look like a jazz performance, that includes qualities such as «swinging», improvising, group interaction, developing an «individual voice» on the basis of their social position, habitus and moral economy. Key words: time, rhythm, communication, internet, mobility.